Керування віддаленою командою

Про плюси та мінуси дистанційної форми роботи розповіла директор кадрової компанії "Smart Solutions" Тетяна Никитович.

Кількість віддалених співробітників зростає з кожним днем

Кількість компаній, які почали застосовувати в себе повну або часткову дистанційну схему роботи, останнім часом почало зростати приблизно на 15-20% на рік. За даними експертів, вже зараз у Європі близько 80 млн осіб працюють віддалено.

У нас у країні ринок дистанційної роботи поки ще перебуває в зародковому стані, хоча в Інтернеті вже багато оголошень типу: "Вакансія Оператор ПК. Робота віддалена. Володіння Інтернетом обов'язкове."

Багато менеджментів-консультанти вважають, що рішення з віддаленого доступу - знахідка, що дозволяє оптимізувати роботу персоналу та підвищити ефективність його роботи. "Дайте людям можливість приходити та йти, коли вони хочуть, і вони будуть у вас ночувати", - запевняють вони.

Крім уже традиційної категорії дистанційних працівників, таких як журналісти-фрілансери, IT-фахівці, дизайнери, все більша кількість компаній в Україні, які працюють у більш консервативних секторах бізнесу, сьогодні йдуть на поступки щодо застосування гнучкого графіка роботи для своїх співробітників.

В основному гнучкий графік роботи надається окремим категоріям співробітників. Наприклад, медичним представникам у деяких фармацевтичних компаніях, які працюють "у полі", а потім електронною поштою відсилають звіти й одержують нові завдання.

Плюси та мінуси дистанційної роботи

У наданні ряду співробітників можливості працювати дистанційно, безумовно, є маса плюсів, починаючи від економії на оренді офісів, мотиваційних пакетах і інших подібних речах.

Природно, у дистанційній схемі роботи є й певні "мінуси". Одна з основних причин, яка втримує багатьох керівників від впровадження гнучкого графіка роботи - це проблема контролю діяльності співробітника.

Як проконтролювати, скільки часу працює співробітник і чи не працює він на конкурентів? Як оцінити обсяг виконаної роботи?

У західних компаніях, де досить розвинені поважні відносини партнерства між фахівцем і роботодавцем, проблема контролю вирішується шляхом постановки та чіткого виконання завдання в визначений термін. Якщо є результат потрібної якості та у відповідний термін - працюй де завгодно, якщо ж співробітник не здатен працювати без постійного контролю зверху, то дистанційна робота - не для нього.

Не можна однозначно стверджувати, що всі кандидати прагнуть працювати дистанційно. IT-програмісти, з якими доводилося проводити інтерв'ю, визнавалися, що відсутність жорсткого графіка та постійного контролю з боку начальства позитивно позначається на їхній роботі. А ось журналістам, яких з метою економії відправили працювати вдома, навпаки не вистачало бурхливого спілкування зі своїми колегами.

Керівництву доведеться перебудовувати методи керування

Керівники українських компаній поки ще остерігаються впроваджувати дистанційну схему роботи через острах втратити контроль над ситуацією. Проте, можна впевнено говорити про те, що ринок віддаленої роботи в перспективі неминуче буде зростати. Ця тенденція спостерігалася в розпал кризи й, швидше за все, збережеться протягом майбутніх років.

Джерело: BIZ.liga.net.


За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад