Розбір польотів може перетворитись на конструктивну ділову розмову

Неприємно, коли начальник критикує за помилки або невиконані завдання. В душі починає кипіти, образа зростає, і хочеться сказати у відповідь що-небудь «від¬повідне». Але робити цього не варто. Стримайте перший емоційний порив і ввімкніть голос розуму. У вас є шанс перетворити неприємний розбір польотів на конструктивну ділову розмову, або й просто поліпшити свою репутацію. Не упускайте можливості. Більшість з нас влаштовані так, що нам важко розріз¬няти робочу критику і особисту образу. Тому в голові на¬самперед виникає думка про несправедливість началь¬ника. Що він собі взагалі дозволяє? Він тиран чи просто сьогодні встав не з тієї ноги? Знаєте, ймовірно, ні те, ні інше. Звичайно, в наших офісах водяться незрілі ке¬рівники, що намагаються самостверджуватися за чужий рахунок. Але швидше за все ви давно навчилися трима¬тися від них чимдалі і не погоджуєтеся працювати під їх керівництвом. Значить, швидше за все, справа не в осо¬бистих якостях боса, а в чомусь іншому. Варіант перший: у начальника неповна або спотворена інформація. Одного дня шеф дав мені завдання відправити у відря¬дження підлеглого, а на наступний ранок побачив його в офісі. “Він все ще тут? Неподобство!”, – вигукнув шеф не благодушним тоном. Я заперечила: “Він не встиг під¬готуватися до поїздки, тому що ідея відрядження наро¬дилася у вас тільки учора”. “Справді?”, – запитав бос здивовано. Він просто забув, що з моменту вказівки пройшов всього лише день. Великі керівники живуть в більш напруженому ритмі і не можуть пам’ятати усі де¬талі. Ставтеся до цього з розумінням і не ображайтеся, а спокійно нагадуйте про факти. Варіант другий: ви нарвалися на прочухан через те, що у момент постановки завдання не побажали його конкретизу¬вати. Вам запропонували попрацювати над підви¬щенням певного показника, і через декілька тижнів на¬полегливої праці ви збільшили його на цілих 7%. А шеф каже: «Мало, треба було не менше, ніж на 10%». Хто винен? Загалом ви, але не в поганій роботі, а в тому, що своєчасно не уточнили очікування. Третій варіант: завдання було чітким і здійсненним, але ви справді не впоралися – через об’єктивні обставини. Наприклад, на ринку сталося несподіване затишшя. У такому разі потрібно розуміти, що складна розмова з начальством рано чи пізно відбудеться, і готуватися до неї варто за¬здалегідь. Збирайте огляди ринку, витяги з газет, інсайд від конкурентів. Нехай буде якомога більше інформації з незалежних джерел. І підготуйте пропозиції щодо того, як компанії слід реагувати на зміни кон’юнктури. Це і можливість показати себе розуміючим, конструктивним співробітником. Ніколи в подібних ситуаціях не критикуйте колег. Про їх недоробки керівник дізнається з інших каналів. Зараз його цікавить інше – де схибили ви і які висновки зробили. Ще краще передбачати критику. Допустимо, за 2-3 дні до дедлайну вже зрозуміло, що плану ви не дотримає¬теся. Йдіть на килим самі і пропонуйте рішення. Запа¬сіться аргументами, покажіть, що вже почали виправ¬ляти промахи, попросіть додаткового часу. І цього разу отримайте бажаний результат! Тоді старі помилки ніхто і не згадає. www.businessman.in.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад