Як впоратися з завалом на роботі?

Нестабільне навантаження – цей термін знайомий багатьом, кому доводиться складати звіти. В кінці календарного місяця або року на роботі утворюється завал, з яким практично неможливо впоратися. У такі періоди над нами беруть владу негативні емоції – злість, обурення, деяких охоплює паніка.

Тримати ситуацію під контролем цілком можливо. Для цього потрібно всього лише знати, як діяти, щоб швидше впоратися з рутиною. Головне – підтримувати працездатність і тримати себе в руках. Для цього необхідно висиплятися і навчитися раціонально витрачати енергію. Для початку розберемося, чому ми починаємо нервувати і що з цим робити.

Психологічні аспекти

Оцінюючи обсяг роботи, яку належить виконати, неминуче виникає блок, що зробити це неможливо. З цього моменту і починається гальмування. Думки зайняті не вирішенням питання, а оцінкою своїх можливостей. Проблема виникає на психологічному рівні, і для того щоб впоратися з нею, потрібно всього лише почати мислити по-іншому.

Розробіть стратегію, яка дозволить виконувати завдання поетапно. Розділіть їх на блоки і беріться за виконання, проте кидати розпочате недоробленим забороняється. В іншому випадку ви лише будете формувати аврал, в якому буде важко розібратися. Делегуйте обов'язки, знаходьте помічників. Для працюючих в колективі – це нормальна практика.

Хороші звички

Не забувайте робити перерву. Якщо відпочити протягом півгодини не вийде, пауза в 5 хвилин поверне будь-кого в робоче русло, навіть якщо здолала втома. Намагайтеся вирішити задачу креативним способом, не завжди традиційний підхід є найкращим і швидким. Не бійтеся попросити поради у молодих співробітників. Вони хоч і мають мало досвіду, але, цілком імовірно, зможуть надати допомогу.

Важливо навчитися розставляти пріоритети. Розподіляйте завдання, і ті, що важчі, виконуйте в першу чергу. Такий підхід допомагає впоратися з завалом в рази швидше. Складайте списки. Навіть якщо ваша робота пов'язана тільки з комп’ютером, не бійтеся користуватися паперовими джерелами. Розпишіть все по пунктах, робіть позначки, коротко записуйте важливу інформацію.

Дієві поради

Пам`ятайте, що з завалом стикаєтеся не тільки ви, проте співробітникам вдається контролювати ситуацію і вчасно здавати звіти. Добірка рекомендацій нижче – це поради тих, хто навчився працювати без стресу в умовах нерівномірного навантаження:

  • Наведіть порядок на робочому столі, направте думки в потрібне русло, не зациклюйтеся на рутині.
  • Не бійтеся відвертих розмов з керівництвом. Якщо вкластися в обумовлений термін не вдається, краще сповістити про це заздалегідь для пошуку компромісного рішення.
  •  Позбавтеся ліні та прокрастинації. Знайдіть стимул працювати. Мотивація підвищує працездатність.
  • Уникайте перфекціонізму. Не намагайтеся вирішити все самостійно, чого б це не коштувало. Обов’язки потрібно розподіляти між колегами. Також не варто пред’являти роботу в кращому вигляді, просто зробіть її нормально. Зайві дані, надлишок інформації не завжди приносять користь. Найчастіше вони просто не використовуються, так навіщо витрачати на це час.

Слушна порада для тих, хто боїться завалів, – не ускладнювати ситуацію, а шукати прості та дієві рішення. Це не тільки дозволить працювати швидше, але і не відчувати стрес, коли настає звітний період. Ще варто задуматися над тим, що причиною завалу стало ваше ставлення до роботи та звичка відкладати все на потім. Проаналізуйте власне виконання посадових обов'язків, можливо, варто щось змінити, і це позбавить вас від завалів раз і назавжди.

https://jobs.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад