Зарплата за домовленістю: як правильно домовитися

Досить часто в оголошеннях про роботу можна побачити формулювання «зарплата за домовленістю» або «за результатами співбесіди». Ховатися за цими фразами може багато що, і, вочевидь, роботодавець має вагомі причини уникати конкретики.
Причина №1
Мабуть, найпоширеніша причина замовчування розміру заробітної плати – занадто великий «розбіг» або «вилка» між нижнім і верхнім порогами щомісячного заробітку. Природно, що вчорашній студент з досвідом роботи декілька років не може отримувати стільки ж, скільки професіонал з багаторічним стажем. Іноді різниця може становити до 50%, але й внесок у роботу компанії – стільки ж. Тому рішення про зарплату приймається окремо щодо кожного конкретного пошукача.
Що робити?
У такій ситуації пошукачеві слід показувати «товар обличчям», тобто себе з найкращого боку, без сорому акцентуючи увагу на кваліфікації, освіті, додаткових курсах і семінарах, заслугах на попередніх місцях роботи.
Причина №2
Моніторинг ринку. Також часто зустрічається явище, коли роботодавець не стільки підбирає співробітника, скільки з'ясовує зарплатні очікування на цій посаді. Цілком можливо, від неї зовсім відмовляться, якщо очікування пошукача будуть набагато вищі можливостей роботодавця.
Що робити?
Пошукач у даній ситуації може лише рекламувати самого себе. Якщо роботодавець вирішить відмовитися від даної робочої одиниці, – можливо, вас візьмуть на іншу посаду.
Причина №3
«Навіщо платити більше»? Цей варіант схожий на попередній, різниця в тому, що роботодавець намагається заощадити й знайти варіант подешевше. Справді, навіщо платити, наприклад, 18 тисяч гривень, коли кандидат згоден на 15.
Що робити?
У цьому разі пошукач повинен твердо знати собі ціну: 18 тисяч гривень на місяць – значить, 18.
Причина №4
Оклад + бонус. Такі фінансові правила діють у сфері продажів або в інших сферах, де прийнята відрядна оплата: «Як попрацював – так і заробив». Це може бути репетиторство (оплата за кожен проведений урок), журналістика (гонорар за кожен написаний матеріал), менеджмент і маркетинг (бонус за кожного приведеного клієнта).
Що робити?
Зазвичай пошукачі, які раніше працювали на подібних посадах, знають про специфіку своєї роботи, тому цілком до неї готові.
Причина №5
«Сіра» зарплата. Очевидно, що вакансії, розміщені у відкритому доступі, можуть бачити не тільки пошукачі, але й контролюючі органи. І також очевидно, що якщо в декількох вакансіях вказано певний рівень зарплати, а в звітах він у два рази нижчий – це викличе запитання у податкової служби. Тому не зовсім чесні компанії змушені приховувати рівень реальних зарплат.
Що робити?
У такому випадку не варто говорити про свої здогадки на співбесіді й погрожувати, «якщо ви мене не візьмете, то я в податкову поскаржуся». Довести ви нічого не зможете, а шлях у цю компанію буде закритий.
Причина №6
Комерційна таємниця. Так само, як фіскальні органи, вакансію, а разом з тим і рівень зарплати майбутнього співробітника, можуть побачити всі працівники компанії. Можливо, їхні зарплати давно не переглядали, і заробіток «новенького» виявиться вищим, а це може викликати «бурю» в колективі.
Що робити?
У цьому разі новачкові, нехай і потенційному, можна порадити не бути відвертим з майбутніми колегами.
https://khmelnitsky.hh.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад