Проблеми, які стоять перед новим бізнесом, і їх рішення

Основні проблеми, що виникають перед бізнесом, можна вирішити, головне – не впадати у відчай.
Кожен бізнес, особливо в момент становлення, має безліч проблем різного характеру. Як з ними впоратися бізнесмену?
Часто буває так, що два-три ентузіасти вирішують заснувати бізнес. Оскільки спочатку людей в ньому мало, доводиться займатися всім: і налагодженням бізнес-процесів, і проведенням співбесід, і клієнтською базою, і продажами. За цей період керівник отримує велику кількість практичних знань з приводу ведення бізнесу. Знання про найпоширеніші «вузькі місця», які можуть виникнути на перших етапах, допоможуть бізнесмену-початківцю уникнути помилок і подивитися на бізнес під іншим кутом.

Заплутана структура
Буває так, що команда працює хаотично, не визначена ієрархія, всі можуть виступати як керівниками, так і виконавцями, і, як підсумок, при виникненні помилки вкрай важко знайти відповідального. Основні проблеми дві. Одна – це те, що керівник не довіряє своєму колективу, що не делегує завдання і лізе в усі справи. Друга – те, що колектив не відчуває відповідальності, і кожен може припускатися помилки, розуміючи, що розплачуватися за неї доведеться всім разом, але це ж легше, ніж одному.

Що робити?
При виникненні подібної проблеми найкращим способом реакції буде складання карти руху клієнта усередині фірми, пошук нових клієнтів, глибокий аналіз надання послуги та висновки з цього аналізу.


Відсутність чітких обов'язків і зони відповідальності
Кожен співробітник займається всім підряд, але в підсумку не робить нічого. Для новачка подібна робота може бути цікавою, оскільки він отримує багато нових і різноманітних завдань. Правда, фахівець звільниться досить швидко, якщо побачить подібну організацію всередині бізнесу.

Що робити?
 Щоб уникнути подібних проблем, після визначення і розробки карти клієнта необхідно розробити карту бізнесу, розписати бізнес-процеси за допомогою блок-схем. Вони описують структуру бізнесу, грошові потоки, завдання кожного рівня і відділу, виділяють зони відповідальності. Так можна краще зрозуміти, що відбувається всередині бізнесу. Головне, не обмежитися лише розробкою карти бізнес-процесів. Намальована і роздрукована схема набагато краще сприймається і використовується, ніж схема «в голові».

Відсутність контролю за доходами та витратами
При виникненні подібної проблеми найчастіше пропадає розуміння того, чи функціонує бізнес взагалі. Незрозумілі його тактичні і стратегічні цілі, відсутнє фінансове планування. Результати подібної діяльності іноді можна дізнатися, лише коли стає занадто пізно.

Що робити?
Для подолання подібної ситуації необхідно скласти план витрат і доходів, розробити бюджети на все, що стосуються грошового обороту, бізнес-активності. Потім, плани і бюджет додати до карти бізнес-процесів і зрозуміти структуру грошових потоків. Побачити, звідки приходять гроші, куди йдуть, і що потрібно вдосконалити для того, щоб максимізувати прибуток.

Відсутність запасу міцності
В такому випадку просто не існує так званої «подушки безпеки». Прибуток йде на покриття витрат, або її цілком забирають власники. Однак бізнес – це нестійка система, що залежить від зовнішніх чинників, зокрема від клієнтів. Тому завжди потрібно прораховувати ризики – прострочення платежів по кредитах, кризу, девальвацію, природні лиха  – і мати запасні гроші на випадок їх виникнення.

Що робити?
Для управління ризиками потрібно з будь-якого прибутку деяку частину відкладати на форс-мажорні обставини. При виникненні подібних ситуацій відкладені гроші завжди допоможуть заплатити за оренду, видати людям зарплату і покрити інші негайні витрати. Величина відсотка відкладених грошей залежить від специфіки бізнесу. Оптимальним буде розрахунок, виходячи з якого бізнес зможе нормально функціонувати без прибутку протягом року.

Закрита можливість комунікації для клієнта
Одна з найбільших помилок, яку тільки може допустити бізнес, який залежить від клієнтів. Якщо з клієнтом контактують лише для здійснення ним оплати, комунікація проходить через пошту, телефонні розмови непривітні й проблеми клієнта не вирішуються – то справи дійсно в загрозливому стані.

Що робити?
У такому випадку необхідно на складеній раніше карті клієнта розставити пріоритетні точки контакту. Протестувати нові точки на декількох клієнтах. Подивитися на поведінку і манеру мови ваших менеджерів, їх здатність дотримуватися всіх встановлених правил, провести аналіз. Внаслідок аналізу зрозуміти, чит необхідно додати ще точок контакту, чи є зайві, і довести розробку карти клієнта до кінця.

Порушення комунікацій всередині бізнесу
Подібне може відбуватися у бізнесі, в якому присутня велика кількість інтровертів (наприклад, програмісти часто бувають інтровертами і можуть займатися кодінгом без спілкування годинами), або в місцях, де відсутні організаційні та мотиваційні елементи управління. Співробітники в подібних фірмах можуть навіть перестати спілкуватися один з одним по проектах, не кажучи вже про дружні балачки, які теж бувають корисні для розрядки. У підсумку в офісі утворюється напружена атмосфера, зовсім не сприяє робочому процесу.

Що робити?
Причини подібної проблеми можуть бути абсолютно різноманітними. Рішень може бути безліч: від проведення ранкових летючок до тімбілдінгу і спільних вечірок.

Різкий поділ на начальників і підлеглих
Начальники хочуть того, чого дуже і дуже не хочуть підлеглі – переробок і при цьому якості виконання завдань. Вони і самі роблять так, тому що безпосередньо зацікавлені в успішності і прибутковості свого бізнесу. Звичайно, трапляються ентузіасти, які зацікавлені в цьому ж. Однак, таких людей дуже мало. Вони схильні до роздумів, аналізу це – відмінні фахівці.

Що робити?
Якщо не запропонувати співробітникові гарних умов, то він буде просто відпрацьовувати своє, щоб лише отримати зарплату. Для того, щоб мотивувати співробітників, необхідно на карті клієнта і організації розставити контрольні точки для перевірки якості роботи.

Відсутність чіткого плану
Іноді буває, що не поставлені не тільки довгострокові, але навіть короткострокові цілі для бізнесу. Стає незрозуміло куди рухатися і що робити. І це повністю відбиває бажання працювати і розвиватися. Без мети бізнес вмирає.

Що робити?
Для того, щоб вирішити цю проблему, необхідно скористатися комплексом інструментарію менеджменту. Почати з бачення, місії, опрацювати стратегію, спуститися на рівень тактики. На цьому рівні розробити показники ефективності і контрольні точки, вписати їх в бізнес-процеси організації. Це повинно допомогти. І, звичайно ж, не забувати міняти плани в залежності від обставин, оскільки сліпе слідування плану може погано закінчитися.
Таким чином основні проблеми, що виникають перед бізнесом, можна вирішити, головне – не впадати у відчай. Продіагностуйте свій бізнес, подумайте про наявність озвучених або будь-яких інших проблем, і починайте діяти, поки не стало надто пізно!

https://hyser.com.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад