Як досягати бажаного в роботі: 12 порад від керівника відділу People Partners IT-компанії Ciklum

Юлія Клим, керівник відділу People Partners IT-компанії Ciklum, яка, серед іншого, займається питаннями мотивації і утримання співробітників. Юлія розповіла, як завжди досягати своїх цілей у роботі та залишатися мотивованим.

1. Будуйте кар'єрну стратегію

Щоб зрозуміти, що вам потрібно в кар'єрі, корисно провести SWOT-аналіз самого себе: оцінити свої сильні й слабкі сторони, прагнення, зокрема – бажання в майбутньому стати менеджером. Наприклад, в IT близько 70% фахівців не хочуть ставати менеджерами – це віддаляє їх від безпосереднього створення проектів та змушує сконцентруватися на керівних функціях. Цілком можливо, що і ви захочете насамперед поглиблювати свої навички, а не рухатися «наверх».

Не обмежуйтеся тільки вивченням англійської. Знання цієї мови сьогодні необхідне, а додаткові мови – наприклад, французька, німецька, іспанська і навіть японська, будуть конкурентною перевагою.

Для кар'єри важливо вчитися ефективно спілкуватися. Наприклад, в IT, здавалося б, розробники програмного забезпечення взаємодіють насамперед з технологіями. Насправді навички комунікації і переговорів у цій сфері, як і в усіх інших, також дуже важливі, і їх потрібно розвивати. Відмінний варіант для молодих людей – участь у студентських організаціях.

Будьте собою. Не всім людям потрібна кар'єра. Наприклад, комусь цілком комфортно роками працювати на одному місці. Важливіше слухати себе, чим порівнювати з іншими. Раніше вважалося, що кар'єра – це тільки вертикальний ріст. Сьогодні є маса інших можливостей – наприклад, горизонтальний розвиток, робота в проектах, менторство тощо.

2. Орієнтуйтеся на свою «культурну ДНК»

Вивчайте свої цінності. Що вам важливо: прозорість, чесність, відкритість або, наприклад, конкуренція, дух досягнень? Потрібно чесно відповісти собі на це питання. Завдяки цьому на співбесідах вам буде легше зрозуміти, чи збігаються ваші цінності з цінностями роботодавця, і вибрати відповідне місце роботи. Сьогодні в компаніях вважається, що «культурна ДНК» і експертиза однаково важливі, і компроміси з точки зору культури коштують дорожче, ніж c точки зору експертизи.

3. Зберігайте гнучкість і будьте готові проявити себе

Важливо планувати свою кар'єру, але не менш важливо пробувати й прислухатися до себе – наскільки вам комфортно, чи відчуваєте ви себе щасливими? Може виявитися, що напрямок руху захочеться змінити.

Мало просто щось знати, хотіти або вміти розповідати про себе. Корисно відповідати собі на такі питання: «Хто я?», «Хто мій менеджер?» і «Хто мій клієнт?». Часто у менеджера або клієнта є терміновий і важливий проект, і потрібна людина, якій можна довіряти, і вона зможе виручити – зробить все в терміни і якісно.

Це можливість проявити себе. Більше того, часто саме такі люди стають першими кандидатами на просування в кар'єрі.

4. Оцінюйте себе об'єктивно та вчіться домовлятися

На першій роботі в невеликій компанії Юлія отримувала зарплату в $ 235 доларів: $ 200 – ставка, $ 35 – надбавка за знання англійської. А коли влаштовувалася на наступну роботу – представництво великого холдингу, у неї запитали, скільки вона хоче заробляти, на що була відповідь: «Двісті тридцять п'ять доларів». Представники компанії здивувалися – чому настільки точно? Юлія пояснила, що на минулій роботі її послуги оцінили саме так, і вона як молодий фахівець не може вимагати більше. Не відомо, що їх переконало – нетривіальність відповіді або сам підхід, але вони запропонували суму набагато більшу.

Коли ви початківець, корисно пам'ятати, що поки, по суті, маєте тільки теоретичні знання, оцінювати себе об'єктивно. Досвідченим фахівцям також важливо розуміти свою цінність. Можна аналізувати зрізи зарплат, але можна також поговорити з рекрутерами, які знають цей ринок, і безпосередньо з роботодавцем. У роботодавця, як правило, є думка з цього приводу та аналітика, і він готовий поділитися.

5. Будьте готові до спадів мотивації

Мотивація залежить від багатьох факторів, у тому числі й від циклу роботи співробітника в компанії. Після виходу на нову роботу близько 3-4 місяців у вас буде «цукерково-букетний період», коли все буде подобатися. Потім співробітник починає бачити нові нюанси в роботі, і мотивація може піти на спад. У цей період співробітника важливо підтримати, або навіть заздалегідь попередити, що таке буде, і до цього потрібно бути готовим. Максимально мотивованими й продуктивними, найчастіше стають на дев'ятому місяці роботи.

6. Вчіться керувати емоціями й формуйте свою позицію

Основна відповідальність за свою мотивацію лежить на самій людині. Якщо йому нічого не потрібно, його неможливо запалити. А якщо горить внутрішній вогонь, йому цікаво те, що він робить, – швидше за все, все вийде.

Але важливо, щоб роботодавець створював умови для того, щоб такі співробітники могли досягати успіху на своєму місці. Головне, щоб людина використовувала ці можливості, що буває не завжди.

Потрібно розвивати свій бренд, причому не тільки «обкладинку», а й «начинку». Щоб розвивати свою думку, важливо вміти слухати інших, читати – а потім завжди запитувати себе питання: «Що я про це думаю?». Формуйте свою позицію, тому що на її базі будується професійна та особистісна впевненість. А з нею легше підтримувати внутрішній вогонь.

Але корисно пам'ятати і про слово «треба». Усвідомлення своєї відповідальності і зобов'язань дозволяє, якщо потрібно, зібратися і довести справу до кінця.

7. Оцінюйте перспективи в компанії

Вибираючи роботодавця, важливо оцінювати його можливості: компанія більше схожа на «одноповерховий будиночок» або «хмарочос»? Чи є в ній куди рости? Звертайте увагу, чи є у компанії історії успіху, чи можливості розвитку. На співбесіді можна задавати, наприклад, питання про те, як співробітники ростуть, чи можливі ротації у компанії, чи проходить внутрішній конкурс на відкриту вакансію. Все це зазвичай сприймається потенційним роботодавцем добре – це значить, що людина думає про майбутнє. Такий діалог корисно проводити й зі своїм менеджером – питати, як у відділі кар’єрно зростають люди, як керівник приймає рішення про кандидатів на промоушн.

8. Не бійтеся озвучувати свої очікування

Навіть якщо щось у компанії йде не так, важливо спокійно й делікатно озвучити це, спробувати прояснити і, можливо, виправити, ніж мовчки збирати образу, а потім просто піти. В Ciklum такий діалог ведеться відкрито – наприклад, прийнято обговорювати, чи прагне співробітник до інтернаціональної мобільності, чи хоче зайняти якусь нову позицію в компанії. Якщо не вистачає якихось навичок, можна запланувати їх розвиток, щоб мати нові можливості в майбутньому.

9. Знайдіть, що вас мотивує крім грошей

Гідний заробіток – це необхідний мінімум, який дозволяє відчувати себе комфортно та мати можливість зосередитися на роботі. Але часом люди впевнені, що їх мотивують тільки гроші, а виявляється, що цього мало, є інші сильні чинники.

По-перше, це ідея, суть роботи, особливо в творчих професіях.

По-друге – особистість менеджера. Люди цінують можливість працювати з керівником, який набирає сильну команду, де всі доповнюють один одного, який вміє розвивати й надихати людей.

І по-третє – важлива та сама «ціннісна ДНК» людини, яка або збігається з компанією, її месседжами і діями, або ні.

10. Розвивайтеся вибірково та дотримуйтесь балансу

Використовуйте різні можливості. Наприклад, корисно виступати публічно, писати статті й цікаві пости в Facebook. Це можливість формувати свій бренд, ставати лідером думок і трендмейкером. Вчитися ж краще вибірково. Не варто читати все підряд, перевантажуючи себе інформацією – часу мало, і важливо вибирати, на що його витрачати.

Бережіть себе. Робота 24 години на добу не призводить ні до чого хорошого. Для гармонійного розвитку важливо все: не тільки робота, а й родина, друзі, відпочинок, інтереси. Важливо підтримувати смак до життя.

11. Приручити свій страх

Страх – це захисний механізм, без нього ми б легко кидалися у вогонь і стрибали б з даху на дах. Якщо є бажання щось змінити, але заважає страх, запитайте себе: «Якщо я спробую, але у мене не вийде – що найстрашніше може трапитися?». Це допомагає, але не всім.

Можна також уявити, що це – «пілот», поставитися до нового кроку як до експерименту. Або подивитися з позиції того, що від рішення завжди можна відмовитися – навіть якщо це не так. Таке ставлення зменшує рівень страху й допомагає почати діяти.

12. Відстежуйте момент, коли пора рухатися далі

Людині важливо бачити сенс у своїй роботі, мати до неї інтерес, відчувати збіг цінностей з компанією. Якщо це втрачається, співробітник може ставати «токсичним» – йому складно управляти своїми емоціями, все не подобається. Тоді потрібно рухатися далі.

Якщо у вас є бажання щось змінити – це вже привід провести аналіз, звернути увагу на можливості. Важливо прислухатися до свого бажання – чому воно виникло? Можливо, просто вплинув чийсь приклад? Або ви дійсно відчуваєте потрібний потенціал? Буває корисно обговорити такі роздуми з близькими або керівником. Можливо, вони порадять щось цінне, поділяться поглядом з боку, вкажуть на нові можливості, яких ви не бачите.

https://thepoint.rabota.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад