Соціальні мережі: можливості й загрози для кар'єри
Напис "Новий друг" блимає на екрані. "Підтвердити або ігнорувати?", - запитує комп'ютер. А що, якщо це ваш керівник? Соціальні мережі в інтернеті можуть стати додатковим стимулом для кар'єри. У той же час обмін контактами й зайвою інформацією може зашкодити репутації й зруйнувати професійне життя.
Мережний контроль
Здавалося б, "членство" у соціальних мережах – це просто данина моді. Для шефа, якщо він особисто користується веб-технологіями, це ще й підтвердження технічної підкованості співробітника. Тільки в одній з найбільших мереж Facebook зареєстровано близько 200 мільйонів чоловік. Багато хто висять у Мережі в робочий час. В Італії це вже викликало критику з боку роботодавців. Деякі компанії навіть заборонили своїм співробітникам користуватися Facebook. У Неаполі було ухвалене рішення обмежити час користування цією мережею в офісі до однієї години. Тепер у графіку роботи співробітників цих компаній заплановані й шість десятихвилинних пауз для Facebook.
Приватна сфера
Як відзначають експерти, соціальні мережі - це, насамперед, сфера приватних інтересів. У професійних цілях вони поки практично не використовуються. До такого висновку прийшла німецька технологічна компанія Avira. На питання, яку роль грають соціальні мережі в професійній сфері, відповіли 1837 респондентів. Соціальні мережі в професійному плані не представляють собою цінність, про це заявили 12 відсотків опитаних. 18 відсотків зізналися, що для них це, скоріше, питання майбутнього. У компаніях, де вони працюють, на цей момент тільки завершився етап освоєння електронної пошти. Як відзначила дана група респондентів, тепер кожен співробітник користується інтернетом для кореспонденції, а от соціальні мережі - це довгострокова перспектива.
І тільки десять відсотків опитаних є активними користувачами соціальних мереж. Як вважає Райнер Вітцгалл (Rainer Witzgall), віце-президент Avira, "компаніям для початку варто було б визначитися із правилами для співробітників. Про що працівники компанії мають право залишати замітки в блогах, скільки часів можна витрачати на соціальні мережі. Важливо, щоб співробітники одержували від цього задоволення". Соціальні мережі міняють відносини між підлеглими й роботодавцями. Свободи для самовираження стає більше, втім, як і можливостей впливати на імідж компанії. Для роботодавця це, звичайно, певний ризик.
Безпечний контакт
Чи ввійдуть соціальні мережі в підприємницьку культуру, покаже час. Відповідно до актуальних опитувань, чверть користувачів інтернету впевнені, що інформаційним технологіям не замінити спілкування на особистому рівні. Пошук інформації й можливості комунікації - ці переваги соціальних мереж найбільше цінує сучасне покоління. 50 мільйонів європейців зустрічаються, знайомлять, спілкуються в соціальних мережах. За прогнозами до 2012 року ця цифра збільшиться у два рази. У кожному разі потенціал для росту в кар'єрі в Мережах є. Адже шанси розширити базу корисних контактів є в кожного. Однак IT-фахівці рекомендують зберігати дистанцію. В інтересах власної безпеки в соціальних мережах не варто залишати адресу, номери телефонів і страхового поліса.
Роботодавці зустрічають за профілем
Соціальні мережі – це база даних контактів. Мережа мікроблогів Twitter, портали Facebook, Xing стали для багатьох платформою спілкування й "інформаційною біржею". За оцінками експертів, на даний момент вже півмільярда користувачів зареєстровані в соціальних мережах, співтовариствах й інтернет-порталах. Теоретично тут можна шукати партнерів з бізнесу, відбирати кандидатів і шукати роботу. Реєструючись у соціальній мережі, ви заявляєте про себе всьому інтернет-співтовариству. Ім'я, вік, професія, інтереси – цю інформацію сьогодні без особливої праці можна знайти про користувачів порталів. Реєстрація в соціальній мережі – це, по суті, онлайн-резюме, доступ до якого роботодавець може отримати без зайвих проблем.
Міжнародна компанія Badenoch & Clark, яка займається працевлаштуванням професійних співробітників, звертає увагу на те, що перевірка соціальних сайтів є для рекрутерів звичайною справою. Більшість із них зареєстровані на соціальних порталах, що дозволяє їм знайти чорні плями в профілі навіть бездоганного на вигляд кандидата.
Тому фахівці рекомендують проявляти обережність при розміщенні фотографій, пікантних подробиць з особистого життя, а також критичних зауважень і скарг на адресу колег і керівництва. Все це може створити негативне враження у стороннього спостерігача й зашкодити кар'єрним перспективам.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
6120
4847
126
1
122
0
143
8
132
2
132
0
140
15
140
1
120
0
127
4
125
1
131
0
131
5
134
9
130
2
288
130
119
0
126
0
189
32
126
1
123
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Кропивницьку складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 14000 грн.
Jobs.kr.ua
- 8022 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...