Як розмовляти з начальником про важкі речі

1. «Хочу, щоб мені підвищили зарплату»
Коли хочеться попросити про підвищення зарплати - навіть якщо ви в ньому потребуєте і заслуговуєте його, - люди часто дозволяють сумнівам взяти верх. Що, якщо начальник не думає, що ви це заслужили? Що, якщо йому самому давно не підвищували зарплату, і він вважатиме вас скиглієм?
Однак обґрунтування вищої зарплати або бонусів не потрібно ставити під загрозу вашу кар'єру, якщо ви робите це правильно - особливо якщо ви цінний співробітник. Перш за все, вивчіть в Інтернеті, скільки у вашому місті платять іншим людям за таку саму роботу, як у вас. І будьте готові чітко підтвердити, що ваші результати дійсно дозволяють вам претендувати на більшу суму.
Що б ви не робили, не кажіть, що гроші вам потрібні з особистих причин (як би все серйозно ні було). Щоб начальству було легше прийняти ідею, потрібно, щоб бос побачив у ній осмислене бізнес-рішення, а не акт благодійності.
2. «Результати атестації є несправедливими»
Якщо результати щорічної атестації не відобразили, наскільки ви чудові, не замикайтеся в собі. Навіть найбільш недобросовісні начальники зараз так багато переробляють, що ваші досягнення можуть проскочити повз них. Або ж вони можуть покласти на вас провину за проблему, тоді як у неї є інші (і виправні) причини.
Нічого не говорити - це буває більш ризиковано, ніж виступити. Оскільки посередня чи негативна оцінка у вашому досьє може несправедливо позбавити вас нових кар'єрних можливостей, вам слід спокійно прояснити всі конкретні зауваження та скарги на вашу адресу, які ви вважаєте неадекватними.
А ще попросіть шефа детальніше розповісти, чого він (або вона) від вас хоче. Спробуйте зрозуміти, як начальник визначає добре виконану роботу, і будьте готові не виступати, а слухати.
Частіше просіть про зворотний зв'язок - може бути, навіть раз на тиждень. Так ви зможете виправити все, що потрібно, не чекаючи формальної атестації.
3. «У нас відбувається щось дивне (незаконне)»
Будемо сподіватися, вам не доведеться працювати на кого-небудь на зразок Берні Медоффа. Але що робити, якщо ви виявили, що у вашій компанії коїться щось недобре? Нічого не скажете начальнику - і вас можуть порахувати причетним до темних справ. Виступите - і завоюєте цей неприємний ярлик «не командний гравець».
На щастя, можна виступити інформатором, не ставлячи під удар кар'єру. Але потрібно бути дипломатом. Почніть розмову з підкреслення своїх добрих намірів і того, що ви піклуєтеся про інтереси шефа. Поясніть, які неприємності, на ваш погляд, почнуться, якщо все це буде продовжуватися. Адже відомо, що обман клієнтів, інвесторів та інші незаконні практики зруйнували чимало компаній і знищили тисячі кар'єр.
Якщо шеф висміє ваші сумніви («Ми так завжди робили») або навіть спробує вам помститися (прощай, підвищення зарплати), транслюйте свою тривогу вищому начальству. Але щоб не здалося, що ви дієте у шефа за спиною, запропонуйте зустрітися втрьох.
А що, якщо гниль проникла на самий верх? Тоді прийшов час шукати нову роботу.
4. «Мені не дають виконувати роботу»
Якщо вам доводиться мати справу із застарілим обладнанням, давнім софтом, безглуздою бюрократією, нереальними дедлайнами або з браком адміністративних співробітників, працювати ефективно не виходить. Можливо, ви звинувачуєте начальника у відсутності підтримки або просто в неуважності.
Але не вдирайся до кабінету начальника в той момент, коли вам все це набридне. Ні, домовтеся про зустріч і пам'ятайте, що шеф майже напевно не намагається заподіяти вам страждання. На початку розмови краще продемонструвати цікавість, а не гнів. Уникайте звинувачень, різких суджень і провокуючих висловлювань, щоб у шефа не було приводу піти від розмови. Краще спокійно опишіть розрив між тим, що вам необхідно, і тим, що ви бачите в реальності.
Поясніть, що саме вас турбує, підкресливши ваші спільні цілі. І потім домагайтеся діалогу. Ваш шеф може побачити проблему інакше, і якщо ви готові вислухати його точку зору, більше шансів, що він вислухає вашу.
5. «Ваша стратегія - нісенітниця»
Коли-небудь вам спадало на думку: «Якби я тут був головним, ми б пішли зовсім іншим шляхом». Найбезпечніший варіант, зрозуміло, тримати цю думку при собі.
Але якщо ваша корпоративна культура заохочує суперечки та консенсус, шаноблива незгода може зіграти на вашу користь. Важливо тільки показати, що у вас гарні наміри: ви зовсім не намагаєтеся напаскудити босові, а просто пропонуєте ще одну точку зору, яка може виявитися корисною.
Справа навіть не в тому, що саме ви говорите, а в тому, як ви це говорите. Не налягайте та задавайте більше питань. Викладіть факти на підтримку вашої думки, що план не спрацює, і дайте начальству зрозуміти, що ви виходите з інтересів всієї команди.
Якщо ви тактовно піддаєте сумніву статус-кво, це показує, що вам небайдужі справи в компанії. І результатом вашої відвертості може стати відвертість шефа. Будемо сподіватися.

ideanomics.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад