Стартап з нуля: як не "згоріти на роботі" і не "спалити команду"?

Отже, із розділів посібника для стартаперов "Проект з нуля".
1. Час
Єдиний ресурс, яким неможливо поділитися з іншими, – це час. Однакова кількість часу є й у мільйонера, і у найнятого робітника. При цьому час не можна позичити – і його не можна дати у борг. У банку не зможуть дати вам часу в кредит. Ви не зможете його відпрацювати "в майбутньому". Саме тому найцінніший ресурс, який є у кожного з нас, – це час. І часу на цьому етапі вам точно вистачати не буде.
У той момент, коли ваш стартап стане відомим і популярним, вам доведеться знаходити надлишки часу, якого бракує. Якщо до цього моменту ви працювали по 16 годин на добу, то у момент приходу популярності ви абсолютно точно збільшите тривалість робочого дня. І краще бути підготовленим до цього заздалегідь і навчитися рахувати час зараз. Але як?
15 хвилин, поїхали
Уявіть собі вашу добу. Звичайний день, не під час відпустки, а найбуденніший. Записуйте все, чим ви займаєтеся протягом доби. Сон, їжа, робота, пересування з одного місця в інше, спілкування з друзями, "нічогонероблення", читання книг, заняття спортом, відпочинок і дозвілля – УСЕ.
Мінімальний проміжок часу, який ви повинні враховувати, – це п'ятнадцять хвилин. Це той квант, який дозволить вам не пропустити крізь пальці якісь важливі події, які відбуваються в житті вашого стартапа. Тобто п'ять хвилин, які ви витратите уранці на чищення зубів, враховувати не треба, а ось 20 хвилин, які ви витратили на читання повідомлень "ВКонтакте", – доведеться записати.
Оптимізація часу: як віднайти двадцять п'яту годину на добу?
Декілька днів – і записи приведуть вас до розуміння, де є можливість виділити час на щось важливіше. Відтак, одного дня подивившись на розклад своїх днів, виявите, що якщо прокинутися на годину раніше, то зможете викроїти цей час для читання книг. І зовсім не обов'язково, щоб це були книжки про стартапи. А у поєднанні з йогою ця година стане, до прикладу, одним із найприємніших моментів вашого життя. І, головне – тепер ця година щодня даватиме вам нові сили.
З досвіду: "Секрет часу у позичку"
Кажучи про неможливість позичити час, врахуйте, що ваш власний час позичити дійсно не вийде, а ось час усієї команди, усіх учасників проекту кумулятивний і дозволяє зібрати набагато більший ресурс. Відтак, одного дня навалившись утрьох чи більше на проблему, яку довго не могли вирішити самотужки, разом зможете придумати рішення, яке заощадить два місяці роботи (одна голова –добре, а дві – ще краще).
Інтернет, соціальні мережі, телевізор = Time Stealers
Коротко і по справі: позбавтеся від тих занять, які крадуть у вас час. Це може бути зависання "ВКонтакте", спілкування по Skype, телевізор, що завгодно. У момент успіху вам ніколи буде цим займатися.
Оцінити свою роботу
KPI, Key Performance Indicators – найголовніша система оцінки, яка дозволяє оцінити успішність ваших дій, – і порівняти, що було зроблено за певний проміжок часу.
2. Сили
Стайєр проти спринтера
Відкриваючи свою справу, ви повинні розуміти, що це не забіг на коротку дистанцію. Ви витратите на свій стартап, як мінімум, декілька років. Фізичних і емоційних сил повинно вистачити на довгий забіг. А у той момент, коли стартап починає бути успішним, це перетворюється ще й на гонку з конкурентами. Ви ж не думали, що вони від вас відстануть?
Виснаження креативу
Ви працюєте над однією і тією ж темою довгі місяці, і вам здається, що ви перепробували вже усі можливі підходи? У такі моменти обтяжливих роздумів життєво важливо міняти оточення і декорації. Вийти на вулицю, влаштувати незвичайний відпочинок, перезавантажитися – усе це приведе до нових ідей і рішень.
Хижі речі століття
Фізичне здоров'я – той самий головний ресурс, який є у кожного з нас. Те, наскільки ваш організм готовий до стресових навантажень, стане зрозумілим, коли до вас прийде успіх. І синці під очима – це очевидна плата за ті перевантаження, які чекають вас на цьому етапі.
3. Команда
Головне – це люди
На шляху до успіху у вас буде величезна кількість можливостей загубити команду. Розсваритися, розійтися в різні боки від недоліку грошей, або недостатньо чітко збудувати стратегію взаємодії в команді – усі ці пункти можуть бути тому причиною. Щоб не втратити команду, треба навчитися відпочивати. Відпочивати разом, відпочивати один від одного. Зі свіжими силами навалюватися на нові проблеми – і знову йти до мети.
Різні етапи – різні команди
Будьте готові до того, що на різних стадіях розвитку проекту вас оточуватимуть різні люди. Ті, хто своїм ентузіазмом і енергією зможуть пройти перший етап розвитку (фаза зростання), дуже швидко занудьгують і, можливо, не зможуть знайти собі застосування на спокійнішій фазі розвитку.
Це не означає, що з вами або з вашими партнерами щось не так. Для другого, поступового, етапу заробляння грошей, отримання клієнтів будуть потрібні люди, які уміють вибудовувати системи, – а не ті, хто уміє з нуля по цеглинці будувати нові компанії.
Голова професора Доуеля
Спроба зробити роботу за усіх може зіграти злий жарт з вами. Рецепт тут дуже простий – і описаний він у багатьох книгах, присвячених питанню делегування: не робіть самі. Тоді ви ризикуєте опинитися у пастці тактичної діяльності, забуваючи про необхідність стратегічного планування. Очевидним рішенням буде вправа "тиждень без єдиного торкання до клавіатури". Тільки папір, олівець – і при цьому жодного "вчорашнього" завдання. Тільки питання планування, які спрямовані у майбутнє. І далі – робота у стилі "голови професора Доуеля": розповісти усім партнерам про свої ідеї – і добитися їх реалізації без своїх власних рук. Зробіть так, щоб справа робилася – але не вашими руками. Тоді ви зможете сказати, що нарешті знайшли той самий дорогоцінний час, з якого ми почали цей розділ.
4. Інформація
Інформація – один із найцінніших ресурсів, який так природно забувається в радісному сум'ятті успіху. Не оцінити загрозу від конкурента, не відстежити зміни в законодавчій сфері, прогавити "тектонічні зрушення" на своєму ринку – до цього може призвести відсутність інформації. Або відсутність дій, пов'язаних із наявністю цієї інформації.
Просто уявіть собі, наприклад, як могла б змінити ситуацію Nokia перед запуском iPhone, якби усвідомила усю важливість появи подібного смартфону (з її ресурсами і лояльними на той момент клієнтами). Не дайте успіху повністю заволодіти вашою увагою. Будуйте власну базу для "відділу розвідки". Відстежуйте тренди. Застосовуйте знання. Будьте в темі. Спілкуйтеся. Знаходьте фахівців у вашій галузі – і знову спілкуйтеся. І, звичайно ж, діліться інформацією. Тільки так ви зможете завжди бути в темі.
http://www.redactor.in.ua/
Підготувала Ольга КОТ

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад