П’ять типів керівників, від яких тікають співробітники

П’ять типів керівників, від яких тікають співробітники

Які п'ять типів керівників можуть не просто нашкодити репутації компанії, але й згубно позначитися на результатах роботи?
1. Пастух
Це тип керівника, якому просто важливо, щоб підлеглі були в офісі вчасно. Якщо ваш підрозділ – НЕ режимний завод і не банківське відділення, напевно, існує можливість більш гнучко ставитися до часу початку-закінчення робочого дня або бути поза офісом в робочий час.
Але не для таких керівників. Одна співробітниця відділу кадрів, розповіла, що її начальниця була дуже розлюченою, якщо хтось відпрошувався з роботи раніше. Ще більше начальницю дратувало, якщо відпрошувалися на навчання. Подруга цієї співробітниці змогла здобути два безкоштовних запрошення на кадровий семінар на півдня, і керівник не могла заспокоїтися цілий тиждень до заходу – «А раптом щось термінове, а тебе немає? Я твою роботу робити не буду». Дівчина на семінар не пішла. Звісно, нічого термінового не сталося. Мало того, через декілька місяців з'ясувалося, що відпускні розраховуються трошки за іншою методикою, і начальниця зробила їй догану. А коли та поскаржилася подружці, та здивувалася – це поширена помилка, до семінару багато так робили, а там все докладно розповіли». На наступний семінар співробітниця пішла, і стала ворогом номер один. Їй це набридло, і вона пішла: «Я ж ходила на навчання по роботі, а не на гурток крою та шиття».
Так, до цих пір зустрічаються керівники, для яких основна турбота – присутність підлеглих на робочих місцях весь свій робочий час. Нехай без особливої користі та ефективності – але під наглядом.
Як правило, від таких керівників йдуть люди, які розвиваються, самовмотивовані, які вміють організувати свій робочий час настільки ефективно, щоб і робочі питання вирішити, і для себе нове та корисне дізнатися.
2. Педант
Це не керівник, який цінує порядок. В даному випадку це керівник, якому просто важливо виконання процедур незалежно від їх актуальності та результату.
Ці керівники намагаються зберегти свою цінність для компанії тим, що знають старі порядки й намагаються всіх змусити їх дотримуватися. Від безглуздих журналів реєстрації з трьома підписами – того, що прийшов, того, що зустрів і його самого, до обов'язкових трьох примірників звітів з витрати канцелярського приладдя, навіть якщо це дві ручки та олівець у місяць. Інакше службова записка, щоб у співробітника ці гроші вирахували із зарплати. При цьому вони можуть цілком пристойно виконувати корисні для компанії функції, але їх прихильність до «букви процедури», як невчасно включене ручне гальмо, здатне уповільнити роботу компанії на найнесподіваніших ділянках.
3. Прокрастинатори
Це той самий шеф, який відкладає ухвалення рішень у надії уникнути відповідальності за них. Начебто не страшно, але тільки на перший погляд.
Як приклад, згадаємо історію одного з топ-менеджерів у сфері продажів, який ніяк не міг знайти директора департаменту по роботі з корпоративними клієнтами в одній дуже вузькій сфері. Звісно, кандидатів було не так вже й багато. Проблема в тому, що керівник запрошував всіх на інтерв'ю, іноді два або три, а потім мучився – кого ж йому обрати. Поки він страждав, кандидати взяли пропозиції більш рішучих конкурентів. Але для компанії у цьому була ще одна біда – напрямок, який нікому очолити, потихеньку з'їхав за всіма показниками, адже керівник повинен й лобіювати інтереси компанії у дуже високих колах.
4. Зрадник
Це керівник, який не тільки не захищає своїх підлеглих, а й переводить на них «стрілки верховного начальника гніву».
Одним з таких випадків була ситуація, коли в одній з філій великої компанії відключили світло. Обіцяли на весь день, вийшло на декілька годин. Керівник з легкої руки відпустив персонал, але не поставив керівництво центрального офісу до відома. По факту – дзвінок одного зі співробітників центрального офісу регіональному колезі для уточнення деталей договору розкрив грубе порушення: в робочий час підрозділ не працює. Коли керівника запитали, як же так вийшло, той сказав: «Сам не знаю, був у клієнта на зустрічі весь день». І коли співробітникам філії влаштували рознос з доганами, «наш герой» робив вигляд, що обурений не менше керівництва.
5. Підлиза
Зустрічається тип керівників, особливо середньої ланки, які заради ласкавого погляду вищого керівництва готові зруйнувати свій підрозділ.
Коли керівництво вирішило заощадити на персоналі і, недовго думаючи, поставило в усіх підрозділах певний відсоток людей, яких потрібно скоротити. Для якихось підрозділів ця цифра була доречною, для інших була завищеною.
Керівники підрозділів іншого типу кинулися захищати і підлеглих, і роботу підрозділу. На щастя, вище керівництво через місяць зрозуміло помилку, але до цього часу пара «підлиз» примудрилися розгубити цінних співробітників. Перший – скоротив ключового фахівця, як найвище оплачуваного (хоча інші співробітники повинні були у нього навчитися). А від другого такий ключовий співробітник пішов сам, бачачи, як бос хвацько розправився з колегами. Мало того, з вини цих керівників репутація компанії як роботодавця погіршилася – і в кризу, і після кризи ейчарам і піарникам компанії довелося постаратися «зняти негатив» після проведеного кадрового маневру.
Найприкріше, що всі ці типи керівників можуть бути по життю милими людьми. Мало того, вище керівництво може вважати їх істинними профі, оскільки часто міряє ефективність принесеним прибутком, грошима або збитками – і тільки. А вже після негативу починаються питання «хто винен і що робити». Найчастіше занадто пізно.
Тому ейчарам, оцінюючи прийом кандидата на керівну посаду, крім компетенцій, можливо, слід перевіряти їх і на відповідність одній з перерахованих вище категорій.
https://prohr.rabota.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад