Такі різні бонуси

Такі різні бонуси

Психологи давно встановили, що емоційна мотивація часом працює не гірше, ніж матеріальне заохочення.

Умовно-матеріальні бонуси

Ці способи мотивації складаються з різних заохочень у вигляді подарунків, харчування та предметного забезпечення. У більшості компаній набір бонусів такого роду приблизно однаковий:

• обіди в офісі;
• призи за підсумками роботи;
• корпоративні турпоїздки зі знижкою;
• корпоративні розваги;
• оплата мобільного зв'язку;
• оплата проїзду;
• абонементи до фітнес-залів та басейнів;
• медстрахування.

Щедрі підношення для співробітників стають можливими завдяки гарній бартерній політиці організації. Вони типові для рекламних фірм, видавництв і всіх тих компаній, чий бізнес базується на численних торгово-виробничих зв'язках.

Вигода роботодавця очевидна: керівникам «іграшки» дістаються безкоштовно, і вони шляхетно діляться ними з підлеглими. Такий низьковитратний спосіб дозволяє створити в колективі картину деякого фінансового добробуту - нехай зарплата невелика, проте не потрібно витрачатися на обід, поїздки, спорт, лікування.

До речі, умовно-матеріальні бонуси можна перетворити й на емоційну мотивацію - замість того щоб обдаровувати всіх, варто провести «інвентаризацію душ» і визначити, кому що подобається. Одним - пропуск до спортивного клубу, іншим - абонемент до театру. Одним - щоденні калорійні обіди, іншим - дієтичне харчування. Одним - знижка до стоматолога, іншим до кардіолога. Отоді працівники відчують, що про них дійсно піклуються.

Нематеріальні бонуси

Але все-таки подібна бонусна система можлива не для кожної компанії. А ось нематеріальна мотивація доступна всім - було б бажання втілити в життя людські потреби підлеглих, інакше кажучи, зробити їх щасливими прямо на робочому місці. Формула щастя не така вже й складна, адже кожному з нас потрібні такі речі, як любов і справжній комфорт - вони прив'яжуть міцніше найвищої зарплати.

Хваліть частіше! Подяка за виконану роботу - одна з найважливіших внутрішніх мотивацій. Позитивна оцінка праці необхідна кожному співробітникові навіть при гарній грошовій винагороді - людині потрібно знати, для чого та кого вона витрачала час і докладала зусиль. Форми подяки можуть бути різноманітними. Наприклад, керівникові рекламного агентства «Маяк» спала на думку досить оригінальна ідея: за підсумками кожного місяця для кращого менеджера організують індивідуальну фотосесію.

На роботі — як вдома. Варто приділити увагу й офісній обстановці: трохи менше офіціозності, трохи більше домашньої атмосфери, - і співробітникам буде приємно перебувати в офісі навіть після закінчення робочого дня. В офісі інформаційної служби «БАНКО» можна побачити шкіряні дивани та журнальні столики з книжками, спортивні тренажери. Хочеш - лягай або посидь у кріслі з книжкою та чашкою кави, а втомився пасивно відпочивати - покрути педалі. Можливість розслабитися протягом робочого дня дорогого коштує, хоча й нічого не коштує керівництву.

Підтримка та турбота. Одним з найефективніших бонусів вважається готовність керівництва завжди прийти на допомогу своїм співробітникам. У чому це виражається? У психологічних консультаціях, вирішенні складних робочих моментів і навіть у швидкому реагуванні на раптовий негатив із зовнішнього світу. Відмінний прикладом може послугувати літній досвід однієї з IT-компаній Москви. Коли до міста прийшла нестерпна жара, для співробітників була організована безперервна «холодна підтримка»: вільний доступ до басейну, питна вода з льодом у необмеженій кількості, безкоштовне морозиво, плюс кожного, хто почував себе погано, беззаперечно відпускали додому.

Вільний графік. Хто не хотів би мати можливість іти додому, коли захочеться? Зручний графік роботи - один з основних моментів, що впливають на емоційний комфорт співробітників. Якщо встановити вільне відвідування офісу (найкращий варіант!) ніяк не можна без шкоди для бізнес-процесів, варто прислухатися до особистих побажань кожного. Наприклад, співробітники архівного відділу банку «ГЛОБЕКС» можуть вибирати для себе кілька «вільних» днів на тиждень, щоб працювати в домашніх умовах. Так заощаджуються сили людей, і підвищується не тільки їхній настрій, але й результативність праці.

В ідеалі для кожного співробітника варто продумувати робочий графік індивідуально, не відволікаючись на ринкові стереотипи. Найбільша помилка - введення постійного контролю над місцезнаходженням працівників і їхніх пересувань, тому що будь-яка нормальна людина цінує свободу та ненавидить пресинг.

Усвідомлена необхідність. Почуття несвободи в співробітників з'являється тоді, коли вони не цілком усвідомлюють, навіщо їм потрібно зробити те або це. Однак роблять, тому що повинні, і тому що начальство звеліло! Якщо ж кожний буде розуміти початкову та кінцеву форму свого завдання, то необхідність у постійному контролі зникне. У торговельній компанії «ПАККО» раз на тиждень проводяться обов'язкові для всіх планерки, а весь інший час менеджери працюють за своїм розсудом. Перед кожним стоїть конкретне завдання, і кожен сам вирішує, як його виконувати: приїжджати до офісу щодня або весь тиждень провести в роз'їздах і дзвінках, а потім підбити отримані дані за один день. Націлюючи працівників на результат, а не на процес, начальство звільняє їх від пресингу та надає сенсу всій їхній діяльності. Але, звичайно, спочатку необхідно розібратися з проблемою довіри.

Принцип зворотного зв'язку. Довірчі відносини в колективі (як по горизонталі, так і по вертикалі) можливі тільки за умов дотримання повної відкритості комунікацій. У таких компаніях шефи не ховаються за закритими дверима, як позахмарні істоти, а йдуть на постійне та нерегламентоване спілкування з колективом. Важливий і принцип зворотного зв'язку: співробітники повинні мати можливість не тільки задавати питання, але й одержувати відповіді. У багатьох організаціях заводять «поштові скриньки», куди кожен може кинути записку із проханням, претензією, скаргою або пропозицією. Керівництво ж декілька разів на місяць вивішує інформаційний аркуш із відповідями та роз'ясненнями. Крім іншого, це є непоганою розвагою для колективу, а коли на роботі весело, половина проблем зникає сама собою.

Джерело: http://hr-portal.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад