Критика керівника: стратегії поведінки

В процесі пошуку роботи, спілкування з різними людьми, в ході співбесіди з роботодавцем, та і взагалі "на протязі життя", виникають такі неординарні ситуації як критика, зауваження та образи. Цей момент спілкування є особливо стресовим для людини, оскільки зачіпає найдорогоцінніше і крихке в його особистості - гідність та самооцінку. Ця ситуація  виникає обов'язково в ході ділового спілкування, оскільки робити зауваження і вказувати на помилки в роботі входить в обов'язки керівника. Багаторічний досвід показує, що близько 90 відсотків людей не вміють гідно реагувати на критику і образи.

Що ми говоримо зазвичай у відповідь:

- «гаразд, гаразд, перероблю.»

- «ну, якщо ви наполягаєте.»

- «я перероблю, але так буде гірше.»

- «скільки можна переробляти?!..»

- «яка різниця – переробляй, не переробляй?..»

- «якщо не подобається, займайтеся цим самі!»

Тільки, чи конструктивна така реакція? Навряд чи. Прислухайтеся до думки психологів та вчіться правильно реагувати на зауваження, навчаючись на них:

- Якщо критики не уникнути, краще вчасно підійти самому до шефа. Віч-на-віч легше домовитися і пояснити, принаймні, не ганьбитися перед колегах.

- З'ясуєте, що конкретно не влаштовує боса. Уточніть деталі, щодо яких існує претензія. Краще вирішити проблему відразу, щоб потім не було боляче за бездарно проведений час.

- Погоджуйтеся з критикою, якщо вона конструктивна. Вам дорікнули в тому, що ви виконали роботу не так, як треба і це спричинило певні наслідки. Замість того щоб оборонятися, не розуміючи, чого від вас хочуть, просто погодьтеся з претензією, додавши, що наступного разу будете розумніші.

- Не погоджуйтеся з критикою, що несе образи, тобто що переходить на особистість. Якщо вас назвали «гальмом» і «без мізків», то це не означає, що так і є, просто керівник поступає нетактовно і невірно щодо ділового етикету. Не треба це пропускати повз вуха і в черговій «похвалі» з боку боса, вкажіть на його помилку по відношенню до працівників.

- Об'єктивно і аргументовано підійдіть до проблеми: якщо і не повністю на вас лежить провина за якусь помилку, то вмійте довести це, але так, щоб не бути зрадником в очах співробітників.

- Продумайте діалог з босом до найдрібніших деталей і будьте готові відповісти чітко на будь-яке запитання, особливо, найпоширеніше: «Що ви збираєтеся зробити, щоб виправити положення?»

- Принцип «критикуючи, пропонуй» ще діє: після критики шефа, запитайте, що він порадив би вам, якщо був би на вашому місці?

Ну і останнє, цінуйте критику в «красивій обкладинці»: керіники зустрічаються різні, і не всі грубіянять і зляться, хтось підносить все в жартівливій формі, хтось м'яко натякає, хтось дбайливо пояснює недоліки роботи. Неважливо, чи щиро поводиться шеф, головне – приємно з такою людиною мати справу.

http://trud.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад