76% співробітників сприяють витоку інформації

Будь-яка компанія, що поважає себе, намагається захиститися від витоку інформації, оскільки отримує від цього певну шкоду. І все ж практика показує, що подібне трапляється.

За даними дослідження Міжнародного кадрового порталу hh.ua, лише чверть (26%) компаній не встановлюють обмеження щодо використання корпоративних даних поза стінами офісу. Згідно з опитуванням офісних співробітників, в 11% компаній обмежують доступ до файлообмінників. Ще в 7% випадків обмежений доступ до особистої пошти. 6% компаній намагаються попередити витік даних тим, що встановлюють спеціальні комп'ютери, на яких відсутні USB-роз'єми, DVD-приводи й інші можливості для запису. 3% компаній вдаються до того, що обмежують доступ до використання онлайн-месенджерів.

Незважаючи на всі запобіжні заходи, бажання співробітників отримати доступ до забороненого змушує шукати способи, як це можна зробити. У професійному середовищі таких людей називають зловмисними інсайдерами. Отже, 45% опитаних запевнили, що знають обхідні шляхи, за допомогою яких можуть виносити корпоративні дані та напрацювання з офісу. Ще 31% стверджують, що ніколи не виносили, але планують забрати потрібну інформацію в подальшому. І менше чверті (23%) білих комірців згодні дотримуватися політики конфіденційності.

Зрозуміло, злодійство інформації відбувається по-тихому. Лише 13% запитують у керівництва про можливість забрати з собою корпоративні матеріали і робочі дані. 69% не повідомляють керівництву про свої наміри. Хоча на виправдання таких співробітників варто зауважити, що вони не підписували жодних документів про збереження інтелектуальної власності компанії. А ось 18% використовують конфіденційну інформацію в особистих цілях, хоча й підписували договір про нерозголошення.

Існує кілька типів зловмисних інсайдерів. Перший використовує "викрадені" дані для задоволення вродженої цікавості. Таких, згідно з дослідженням Міжнародного кадрового порталу hh.ua, 37%. Другий - справедливий - вважає, що результати його інтелектуальної праці належать і йому в тому числі, а, значить, він може використовувати їх для власних потреб (таких 54%). Третій - мстивий. Згідно з нашим дослідженням, тільки 2% співробітників готові передати дані конкурентам або правоохоронним органам з метою помсти роботодавцю. І останній - корисливий. Цей тип співробітників не упустить можливість заробити на наявній в розпорядженні інформації. Таких виявилося небагато, лише 1% від загального числа опитаних.

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua. В цілому було опитано 375 респондентів.


http://ubr.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад