Кого й як українські роботодавці заохочують у кризу

Кого й як українські роботодавці заохочують у кризу

Решта 46% компаній, крім зарплати, продовжують заманювати співробітників тими чи іншими приємними опціями. «У 74% випадків соцпакети надаються кожному співробітнику, 13% роботодавців так виховують лояльність у керівників вищої та середньої ланки, а 8% компаній надають різноманітність бонусів тільки вищому керівництву», – пояснила контент-менеджер rabota.ua Тетяна Пашкіна.
Найпоширеніші соцпакети включають користування службовою технікою та апаратурою, наприклад, мобільними телефонами або ноутбуками (49%), оплату мобільного зв'язку (46%), медичне страхування (43%), подарунки до свят (36%), матеріальну допомогу у зв’язку із хворобою (35 %). Кожному четвертому власникові соціального пакету доступна додаткова відпустка й оплата проїзду (за необхідності оплати бензину). При цьому службове авто надається лише кожному п'ятому.

За даними rabota.ua, у 81% випадків вибір, яку опцію включити в свій соцпакет, співробітникові не надається. Ще 14% роботодавців вибір пропонують, але з обмеженого числа опцій. Лише кожен двадцятий з опитаних може обирати зручні опції з необмеженого переліку, що надається компанією.
Чим реально користуються?
Цікаво, що кожен четвертий з опитаних, які мають на роботі доступний соцпакет, повідомив, що не користується цими послугами. Якщо порівняти з бажаннями самих працівників, то соцпакет вельми відрізняється від реальних пропозицій. Приміром, про службову техніку мріють лише 12% (а не кожен другий, як є в реальності), подарунки на свята обрали 10% (замість 36%), а страхування для членів сім'ї воліли б отримати у соцпакеті 16% (замість 9%).

«Те, що з точки зору роботодавця – соцпакет, з погляду співробітника – лише забезпечення умов його роботи. Адже ніхто не називає токарний верстат соцпакетом, чому комп'ютер або оплату мобільного зв'язку до нього відносять?» – прокоментував ситуацію гендиректор міжнародної рекрутингової компанії World Staff Дмитро Толмачов. Тому, вважає він, якщо відняти з традиційного списку соцпакета техніку і оплату мобільного зв'язку, то отримаємо реальну картину – співробітників заохочують не більше чверті роботодавців.
«Соцпакет різко скорочується. Навіть ті компанії, у яких немає проблем із соцбюджетом, оптимізують його структуру. Приміром, щоб бачити, чи реально необхідна співробітнику та чи інша опція, її пропонують оплачувати частково: за курси іноземної мови 50% платить організація, 50% – сам співробітник, тоді він більш мотивований», – каже пан Толмачов.
Також цього року були ситуації, коли в компанії відмовлялися від медстраховки через молодість кадрів: переважна кількість молодих працівників нею практично не користувалися. Ще одна компанія відмовилася від покупки абонентів у басейн, зате створила ідеальні умови для велосипедистів – наявність душу та кімнати для переодягання.
«Основний тренд сезону – адресна нематеріальна мотивація. Не оплачують скопом курси англійської чи китайської мови для всього офісу, а опитують співробітників, що їм реально потрібно. Припустимо, якийсь дуже цінний співробітник бажає відвідати конференцію, на якій виступатиме відомий міжнародний лектор... Йому можуть пообіцяти цю поїздку. А комусь оплатять триденний тренінг під Києвом», – зазначив Дмитро Толмачов.
Зарплата – наше все
Але найчастіше керівництво компаній і менеджмент по-різному дивляться на самі мотиватори. Найманих працівників, у першу чергу, цікавлять не соцпакети, а хороша зарплата, тоді як роботодавці намагаються економити.
«Більшість роботодавців цьогоріч зміщує акценти з матеріального заохочення на нематеріальне. Але, як показує дослідження, невдоволення рівнем заробітної плати зросла навіть порівняно з початком року. Зарплату мало кому підвищили, і до кінця року навряд чи це зроблять», – запевнила керівник експертно-аналітичного центру Head Hunter Україна Руслана Березовська.
Причому нематеріальне заохочення цього року теж вельми своєрідне. Під ним роботодавці розуміють, насамперед, створення комфортних умов. «Велика увага приділяється якості офісу та корпоративній культурі. А реальні соцпакети пропонують тільки особливо цінним співробітникам – не лише середньої та вищої ланок. Але й тим, на заміну кого доведеться витратити багато зусиль: від пошуку здобувача до його навчання», – пояснила експерт.
Саме цим одиницям можуть оплатити участь у профільній конференції, наприклад. Іншим доводиться обходитися стандартним набором (оплата мобільного зв'язку, службова техніка). «Найчастіше цього року на запитання про соцпакет доводилося чути від роботодавців: ми платимо зарплату і це добре», – констатувала пані Березовська.
І все ж, як показує дослідження rabota.ua, кожен другий опитаний назвав соціальний пакет аргументом на користь роботодавця, хоч і не першорядним. 41% респондентів зазначили, що соцпакет – це зовсім не аргумент, щоб залишатися в компанії, водночас, це приємний бонус.

http://business.vesti-ukr.com/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад