Простий рецепт мотивації персоналу

Простий рецепт мотивації персоналу від металургійного магната початку XX століття

Чарльз Шваб, підприємець і промисловий магнат, став відомим завдяки тому, що саме під його керівництвом Bethlehem Steel стала однією з найбільших металургійних компаній світу. Шваб безсумнівно був унікальним керівником, оскільки його управлінські навички, на думку багатьох, значно випереджали тенденції того часу. Щоб сформулювати свою тактику, яка досі у всьому світі визнається однією з найефективніших, він використовував шматочок крейди і цифру 6.

Дух суперництва

На початку 1900-х років Шваб активно шукав спосіб збільшити обсяги виробництва сталі, не наймаючи додаткових працівників. Більшість методів впливу, на кшалт заохочення людей або їх звільнення, стали звичними і вже не працювали. Це й підштовхнуло Шваба до створення дуже простої тактики, яка дозволила використовувати старий добрий дух суперництва на благо компанії.

Дейл Карнегі у своїй книзі «Як завоювати друзів і впливати на людей» докладно описав те, як Шваб почав застосовувати свою методику. Все почалося з його розмови з простим співробітником. Діалог відбувся десь у кінці робочого дня, перед тим, як заступала нічна зміна. Шваб, тримаючи в руках шматочок крейди, запитав у співробітника, скільки циклів плавлення його зміні вдалося зробити за сьогодні. Співробітник цеху відповів, що шість, після чого Шваб намалював крейдою на підлозі велику шістку і пішов. Після цього в цеху з'явилися працівники нічної зміни, яких, природно, зацікавило значення цієї цифри. Працівники денної зміни розповіли їм, що приходив «великий бос», дізнавався, скільки плавок за сьогодні вони зробили.

На наступний ранок Шваб знову заглянув у той самий цех і побачив, що нічна зміна вже встигла стерти шістку, а на її місці намалювати сімку. Що ж міг подумати простий працівник денної зміни? «Ага, та ці хлопці з нічної думають, що вони крутіші від нас! Зараз ми їм покажемо, хто є хто!» Денна зміна взялася за справу з небувалим ентузіазмом, а коли вони ввечері пішли додому, на підлозі була намальована величезна хвалькувата десятка. За деякий час по тому продуктивність цього цеху, який раніше показував далеко не вражаючі результати, стала вищою, ніж у будь-якого іншого на заводі, а справи компанії йшли все краще й краще.

Сучасне застосування стратегії Шваба

По суті, стратегія Шваба полягала в тому, щоб швидко створити атмосферу суперництва між працівниками денної й нічної змін. Їх миттєвий відгук пояснюється тим, що бажання підвищити статус своєї команди дано людині природою, то чому б його не використовувати?

Чарльз Шваб одного разу сказав Дейл Карнегі: «Щоб домогтися свого, потрібно заохочувати конкуренцію». Про це й сьогодні не забувають керівники багатьох організацій, розміщуючи результати особливо старанних співробітників у всіх на виду. Будь-яка людина, ким би вона не була, жадає публічного визнання своїх успіхів, а значить, захоче опинитися на місці того, кого виділило керівництво. Таким чином, у співробітників з'являється серйозний внутрішній стимул працювати більш якісно, що безперечно позитивно позначиться на результатах всієї компанії.

http://www.bakertilly.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад