Агробізнес відчуває дефіцит працівників

Специфікою аграрного ринку залишиться робота на периферії — більш 50% персоналу аграрних компаній працюють в селищах і містах з населенням менше 500 тисяч осіб. Попит на фахівців у регіонах є завжди. Згідно з дослідженням кадрового холдингу «Анкор», кількість вакансій аграрних компаній на периферії становить від 11 до 30% від загального числа співробітників компаній.
Понад 42% опитаних регіональних компаній потребують виробничий персонал, більше 34% компаній шукають торгових представників. У фахівцях сфери логістики зацікавлені 9% респондентів. Фахівці у фінансовій області, у сфері управління персоналом, а також маркетологи і адмінперсонал аграрним компаніям майже не потрібні.
Охочіше на роботу в регіонах погоджуються фахівці віком до 30 років, а також люди віком від 31 до 45 років, їх кількість досягає 40%.
Якщо аграрна компанія шукає новий персонал на периферії, то основний канал пошуку — це рекомендації співробітників. Таким способом користуються 90% опитаних.
На другому місці — пошук на спеціалізованих сайтах, до таких методів вдаються більше 70%. Звертаються до кадрових агентств 40% компаній, стільки ж шукають новий персонал у ВНЗ, які розташовані в регіонах. Ще 40% розміщують інформацію про пошук нового співробітника на своєму сайті.
Вимоги аграрних компаній до співробітників з периферії не надто високі. Так, більше 45% агрокомпаній не вимагають від працівника знання англійської мови. Прощають фахівцеві відсутність досвіду роботи 13% роботодавців, не вимагають профільної освіти 11% респондентів. Агрокомпанії часто закривають очі на незнання спеціалізованих програм і невідповідність корпоративній культурі.
Під час опитування компанії відзначали, що для фахівців робочих спеціальностей важливим критерієм вибору робочого місця в периферії є інфраструктура регіону, наявність шкіл, лікарень, доріг, комунікацій. Майже 20% компаній зазначили, що цей критерій дуже важливий.
Для фахівців, які мають намір працювати в агросекторі на периферії, дуже важливо також наявність безкоштовного житла. Понад 22% агрокомпаній вважають, що цей фактор дуже значний.
Майже 21% компаній упевнені, що фахівцеві необхідність надати перспективи кар'єрного росту. Близько 18% опитаних вважають, що надання персонального автомобіля допоможе мотивувати спеціаліста працювати в регіонах.
Заробітна плата не є ключовим фактором вибору робочого місця в АПК, свідчить дослідження. У 2014 році у 40% фахівців в агросекторі не збільшилися зарплати і вони залишилися на рівні 2013 року. При цьому здобувачі ще готові зменшувати зарплатні очікування за умови, якщо робота повністю відповідає їх вимогам.
Роботодавці в АПК, як і в інших галузях, не готові індексувати зарплати відповідно до зміни курсу валют - це роблять лише 17% опитаних респондентів.

www.agravery.com

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад