Більшість роботодавців не займаються адаптацією нових співробітників

В українських офісах, як правило, раді новачкам. Особливо сьогодні, коли повсюдна оптимізація штату збільшила робоче навантаження на кожного окремого фахівця. Прихід нового фахівця постає важким і неприємним випробуванням тільки для 12% робочих колективів. Втім, привітний прийом, швидше за все, буде супроводжуватися підвищеною увагою до нового співробітника - хто він, що з себе представляє. Так поведуться 58% офісних працівників, і лише чверть опитаних раді новому члену команди без додаткових умов і розглядань.
Більшість роботодавців вельми формально відносяться до випробувального терміну для нових співробітників. Схильність довіряти собі, своєму вибору і новим працівникам призводить до того, що у чверті компаній практично немає випробувального періоду, для них він - тільки порожня формальність. У майже половини компаній хоч і є випробувальний період, але формальних критеріїв його проходження немає. І лише третина роботодавців точно знають, що потрібно для того щоб співробітник став успішним членом команди, і можуть чітко сформулювати свої вимоги до новачка.
Окремо займатися адаптацією нових співробітників більше половини роботодавців (55%) не поспішають - процес вливання в колектив в таких компаніях відбувається спонтанно і ніякому контролю не підлягає. Ще третина компаній (32%), хоч і не мають регламентованих адаптаційних програм, але все ж готові приділити новачкові підвищену увагу. І тільки десята частина українських роботодавців (12%) може сказати про те, що у них є спеціальні комплексні адаптаційні програми. Найчастіше це великі та середні компанії (серед великого бізнесу кількість таких роботодавців доходить до 22%). Адже новому фахівцеві, щоб стати членом великої команди, доводитися засвоїти велику кількість нової інформації. Логічно, що лідери спонтанної адаптації - компанії невеликі, де все у всіх на виду.
У третині випадків (31%) новий співробітник залишиться без опіки - в компанії просто не буде нікого, хто відповідає за його адаптацію. Там, де все-таки опікають новачків, роблять це, як правило, або безпосередні керівники (28%), або хтось із колег (22%). Значно рідше відповідальність за цей процес забезпечується спільно HR-департаментом і на кимось з колег (15%), і зовсім рідко (3%) супроводження адаптації - завдання виключно фахівців відділу персоналу. Найчастіше фахівців з персоналу до цієї роботи залучають у великих компаніях. У них же у новачка найменше шансів залишитися без підтримки (тільки 21% таких компаній не займаються адаптацією персоналу).
Традиції розігрувати нових співробітників - рідкість в сьогоднішніх офісах.Только третина опитаних сказали, що ніяких особливих традицій або негласних правил у них немає. Найчастіше йдеться про прості правила ввічливості - зробити вітальну електронну розсилку, особисто познайомитися з колегами або керівництвом. Значно рідше, але все ж іноді буває прийнято "виставлятися" з першої зарплати, розігрувати або випробовувати на міцність нових товаришів по службі.
Дані були отримані в результаті опитування зареєстрованих користувачів сайту hh.ua, проведеного в жовтні 2013 року. В опитуванні брали участь 700 респондентів з різних регіонів України.

www.ubr.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад